וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה כולנו נלבש מיקי מאוס: הקולקציה שמרימה לעכבר האהוב בעולם

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

27.5.2018 / 8:12

מיקי מאוס הוא הדמות המצוירת הכי מפורסמת. השנה עולם האופנה חוגג יום הולדת 90 להולדתו. בעקבות כך נוצר שיתוף פעולה ייחודי בין המחלקה לעיצוב אופנה של המרכז האקדמי ויצו חיפה לבין חברת דיסני. מהרעיון ועד לביצוע: החיבור שעושים מעצבי העתיד של ישראל לעכבר המצויר

מיקי מאוס. AP
מאז 1928 דמותו של מיקי מאוס מלווה את העולם/AP

מאז 1928 מיקי מאוס הוא הדמות המצוירת המפורסמת והאהובה בעולם, והשנה הוא חוגג יום הולדת 90 ויחד איתו חוגג גם עולם האופנה.

המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה וחברת דיסני יוצרים יחד פרויקט מיוחד, שבו סטודנטים בשנה ב' מצטרפים למעצבים מובילים בעולם, ומעצבים דגמים שמתכתבים עם דמותו האיקונית של מיקי מאוס.

"אנחנו שואפים לחבר את הסטודנטים למה שקורה בתעשייה היום", אומרת ראש המחלקה לעיצוב אופנה מירב לביא, "החשיבות היא להעביר פרקטיקה למעצבים הצעירים על ידי חיבור של העשייה במחלקה לחברות גלובליות בעולם העיצוב".

הפרויקט המשותף של המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה וחברת דיסני כולל גם שיתוף פעולה עם רשת האופנה סטורי, במסגרתו תעוצב קולקציית קפסולה בהשראת מיקי מאוס שתושק בחנויות הרשת.

"פרויקט זה הוא חלק מפרויקט עיצוב המתקיים בצרפת, בו לוקחים חלק בתי ספר לעיצוב ואמנות אשר ישתתפו בתחרות 'מיקי הוא אמנות'", אומרת לביא, "הסטודנטים בקורס עוברים את הדרך שאותה עושים מעצבי האופנה בעולם, ולומדים איך להפוך רעיון לבגד מעוצב" .

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. אלינה ולדימירוב,
בדים בהם השתמשה הסטודנטית אלינה ולדימירוב/אלינה ולדימירוב

מאיה אושקרינה

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. מאיה אושקרינה,
סקיצות של הסטודנטית מאיה אושקרינה/מאיה אושקרינה

בחרתי להתמקד בטרנד INDIVIDUALITY המדבר על הייחודיות שלנו בעולם. המחשבה על טרנד זה הובילה אותי להתעסקות באנשים מיוחדים אשר נולדים עם "פגם" מסוים הנראה לעין . זהו טרנד בעל כוח ומסוגלות לחבר ולקרב אנשים בעולם ומגביר רגשות של אחדות בין האנשים. לתחושתי, הגלובליות של הנושא מתחברת לדמות של מיקי מאוס, הדמות המפורסמת בעולם כבר 90 שנה, שמאחדת אנשים מכל מקום בעולם, אהובה ומדברת לכל הגילאים.

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. מאיה אושקרינה,
הגזרות של מאיה אושקרינה/מאיה אושקרינה

אלינה ולדימירוב

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. אלינה ולדימירוב,
הסקיצה של אלינה ולדימירוב/אלינה ולדימירוב

הטרנד אשר חקרתי עבור הפרויקט נקרא Light Magic ועוסק בנושאים מיסטיים, בלתי מוסברים ועל - טבעיים ובדגש על אסתטיקה רומנטית וגותית. הנושא הוביל אותי לז'אנר ספרותי ועיצובי הנקרא גותיקה אמריקאית, שבהשראתו עוצב הפרויקט. בחרתי לחבר את הנושא למיקי מאוס בגלל השוני שלו מהדמות המקורית שהיא שמחה, מוכרת ומתחברת לילדות. הצורה שבה מיקי מאוס מוצג בפרויקט היא יותר מסתורית ויוצרת חיבור מעניין וגישה חדשה לדמות.

אבי פרץ

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. אבי פרץ,
סקיצות של אבי פרץ/אבי פרץ

בעולם שהכל נע במהירות, אנו נוטים להתעלם מהתהליך שמוצר עובר מרגע תכנונו ועד הגעתו למדף.

בעזרת אין סוף ניסיונות, התמודדויות במכשולים רבים, אנו יוצרים לנו את הניסיון הדרוש כדי להגיע לתוצאה הסופית אליה שאפנו. מאחורי כל יצירה עומד סיפור מעניין שלרוב אנו הקהל מפספסים.

"Poetry of Process" הנו מושג ששם דגש את תהליך העבודה, ומדגשי לנו את הסיפור שאותה יצירה עברה - בדיוק כמו בסרט מצויר.

ג'ורג' נסאר

קולקציית מיקי מאוס של המרכז האקדמי ויצו חיפה. ג'ורג' נסאר,
סקיצות של ג'ורג' נסאר/ג'ורג' נסאר

הדמויות של דיסני היוו עבורי השראה להביע את עצמי ולהילחם על מי שאני ולא לוותר. ההשראה לקולקציה היא השחרור שלי מהעבר-מהמנזר הקתולי שבו התגוררתי ברמלה, עיר הולדתי. זה המסע שלי בעולם האופנה והדרך שבה התרתי את הקשרים שהמשפחה והחברה כפו עליי, כדי להגיע למצב שבו אני מסוגל להביע את עצמי באופן מלא.

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully