וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית האלטרנטיבית לבנייה מחדש של כיכר המדינה בתל אביב

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

17.6.2018 / 7:16

כיום תכנית כיכר המדינה כוללת שלושה מגדלים מרכזיים בגובה 40 קומות, שלידם מבנה ציבור וחנויות. פרויקט גמר של הסטודנט יותם קנובל מהמרכז האקדמי ויצו חיפה, מציע מודל חברתי יותר שיהיה יעיל יותר מבחינת הציבור

צילום מסך

היא אחת הכיכרות הכי יוקרתיות ומפורסמות בישראל, וכבר שנים מתכננים לשנות את פניה אבל היא נותרת בעינה. כיכר המדינה שבצפון תל אביב היא הגדולה ביותר בעיר ללא הפסקה, והפכה שם נרדף לאזור מגורים יוקרתי ואיכותי. כיום יש במרכזה דשא ועצים, והיא משמשת את הציבור לאירועי פנאי ותרבות, אולם על הנייר יש תכניות לשנות את פניה. היא מפוצלת ל-54 חלקות שונות ועקב כך חל עיכוב מתמשך בבנייתה מחדש, לשביעות רצונם של תושבי האזור.

כיום תכנית כיכר המדינה כוללת שלושה מגדלים מרכזיים, שמבחינה עיצובית צפויים להתפתל סביב צירם, ולכלול 453 יחידות דיור חדשות שיתווספו לאזור. הגובה המקורי שתוכנן למגדלים עמד על 25 קומות, אך התוכנית הנוכחית כולל 40 קומות בכל בניין. במסגרת השינויים שבוצעו בתוכנית המקורית, הוחלט גם לנייד זכויות בנייה בהיקף של כ-10,000 מ"ר ממסחר לטובת מגורים. עוד כוללת התוכנית מבנה ציבור בגובה 10 קומות וכן שטחי חנויות.

עכשיו יש תכנית אלטרנטיבית, כזו שכדאי לחשוב עליה. יותם קנובל הוא סטודנט לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה, ובפרויקט הגמר שלו הוא עיצב כיכר שתהיה "ציבורית" יותר. "בדקתי וחקרתי את כיכר המדינה כמקרה בוחן", אומר קנובל, "היא עתירת היסטוריה, משנות ה-70 היו עליה עשרות הצעות אדריכליות. מה שהן מציעות דומה לרעיון שלי - שלושה מגדלים. רק שאני לקחתי את המגדלים ופיזרתי בשטח הכיכר, ויצרתי קונסטרוקציות שבתוחם אובייקטים ציבוריים".

המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה רואה כמטרה חשובה את המעורבות בקונטקסט המקומי, בסוגיות אקטואליות חברתיות, פיזיות ותרבותיות במרחב הישראלי, תוך הקניית מודעות ואחריות לתנאים המיוחדים והדינמיים של החברה והתרבות הישראלית. על הסטודנטים לרכוש כלים ויכולות לחקור, להבין ולתת פתרונות הולמים לצרכים המשתנים של מדינה בעלת מגוון אוכלוסייה ותרבויות ולהיות מחויבים לגשר בין העבר הרחוק, העבר הקרוב והעתיד תוך פתרון בעיות דוחקות של ההווה.

"השיעורים במרכז האקדמי ויצו חיפה ובכלל באדריכלים מתנהלים בצורה של סטודיו. כל אחד מציג את הרעיון שלו ומקבל פידבק. יצירתיות היא תכונה מאוד חשובה לאדריכל", אומר קנובל, "אדריכל צריך לברוא משהו שלא קיים".

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully