וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטייל שלא הכרתם: קבלו הצצה לאופנה של העתיד

17.5.2018 / 8:03

"כבר בקורסים הראשונים אפשר לראות במה הסטודנט טוב ולזהות את טביעת האצבע הייחודית שלו", אומרת מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה. הצצנו פנימה אל התהליך שהופך את הסטודנטים של היום למעצבים של המחר, ויש גם תמונות מרהיבות

"עולם האופנה משקף תהליכים חברתיים, כלכליים והיסטוריים והוא חלק בלתי נפרד מבסיס התרבות שלנו", אומרת מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה. לביא, בעצמה בוגרת המחלקה ובעלת קריירה ענפה של 25 שנה בתחום, מבינה כמה חשוב לתת לסטודנטים להבין במה הם טובים ובמה לא, ללכת אחר נטיות לבם ואחר כתב היד שלהם ולהתמקד במה שהם אוהבים ומוצלחים בו. "יש סטודנטים שבשבילם הגזירה והתפירה זה העניין והם ממש אוהבים את זה, ולעומתם יש סטודנטים שמעדיפים את הפן היצירתי יותר של התחום. אני למשל לא נגעתי במכונת תפירה מאז שסיימתי את הלימודים ויודעת כמה זה חשוב לעשות מה שאוהבים בתחום הזה. זו אחת הסיבות העיקריות שבגללן אנחנו מציעים תוכנית לימודים מאוד מאוד מקיפה - לומדים הכול ובסוף מתמחים במה שבוחרים". הצצנו פנימה אל התהליך שהופך את הסטודנטים של היום במחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה למעצבי האופנה של העתיד.

נעליים מתוך תערוכה של המחלקה לעיצוב אופנה, ויצו חיפה. המרכז האקדמי ויצו חיפה, אתר רשמי
יש סטודנטים שמעדיפים את הפן היצירתי יותר של התחום/אתר רשמי, המרכז האקדמי ויצו חיפה

מירב, מה בעצם לומדים אצלכם?

"הלימודים במחלקה אורכים ארבע שנים ובסיומן מקבלים הסטודנטים תואר ראשון בעיצוב אופנה והכשרה מקיפה לעבודה בתעשייה - בכל תחום. בגלל השינוי שקורה בעולם האופנה היום - כניסה של רשתות זרות למשל, יש גם צורך בתכנים מסחריים יותר, ולכן אנחנו מלמדים גם ניהול אופנה וקניינות, כך שמי שלמי שירצה לפנות לתחום הזה יקבל בסיס טוב. המרצים במחלקה מגיעים ממגוון תחומים : בעלי סטודיו פרטי העובדים באופן עצמאי לצד מעצבים של מותגים גדולים בינהם המעצבת הראשית של 'גוטקס', נציגים של 'נייקי', 'סטורי' ו סמנכ"ל מכירות מ'דלתא גליל'.

"הלימודים מקיפים את כל תחומי האופנה - אופנת נשים, אופנת גברים, ילדים, בגדי ים, בגדים מחויטים, אקטיב. נלמדים קורסים הקשורים לטקסטיל - רישום כללי ועיצוב ממוחשב, סדנאות מרקמים והדפסות רשת - בניית קולקציות, איורי אופנה, בניית טרנדים ושיווק מסחרי. הסטודנטים נוגעים בכל תחום של התעשייה ויודעים מה לעשות בו. בסיום הלימודים הם יודעים לאייר, לתפור, לעשות תדמיתנות, קניינות אופנה - כל מה שקשור באופנה מאל"ף עד ת"ו".

תצוגת אופנה של המחלקה לעיצוב אופנה, ויצו חיפה. הרצי שפירא, אתר רשמי
"ברגע שאנחנו מזהים את טביעת האצבע הייחודית של הסטודנט אנחנו מכוונים אותו לדברים שידברו אליו יותר"/אתר רשמי, הרצי שפירא
שמלה מתוך תצוגת אופנה של המחלקה לעיצוב אופנה, ויצו חיפה. המרכז האקדמי ויצו חיפה, אתר רשמי
"כבר בשלבי הלימוד הראשוניים אפשר לראות תחומי התמחות מאוד בולטים"/אתר רשמי, המרכז האקדמי ויצו חיפה

איך מזהים פוטנציאל אצל סטודנט לכיוון מסוים?

"בדרך כלל זה בא לידי ביטוי במהירות, בקורסים. סטודנט אחד יכול להיות ממש לא מוצלח בבגדי ילדים ובקורס בגדי ים לייצר דגם עוצר נשימה. הקורסים מאוד מאוד שונים אחד מהשני. יכול להיות סטודנט שייצר בגדי אקטיב כאילו הוא כבר עובד בזה 20 שנה - בודק וחוקר וכל כולו בתוך הדבר, ולעומת זאת במחויט לא ילך לו. יש סטודנטים שנורא אוהבים בגדי ערב, שהכול פיין ומדויק, ויכול להיות שהסטריט או האקטיב שלהם יהיה מאוד בינוני. מזהים את הקו שלהם כבר בהתחלה. כבר בשלבי הלימוד הראשוניים אפשר לראות תחומי התמחות מאוד בולטים".

תצוגת האופנה של המחלקה לעיצוב אופנה, ויצו חיפה. הרצי שפירא, אתר רשמי
"יכול להיות סטודנט שייצר בגדי אקטיב כאילו הוא כבר עובד בזה 20 שנה"/אתר רשמי, הרצי שפירא

ואתם מן הסתם מטפחים את הנטייה הטבעית של הסטודנט

"הקורסים נתונים לבחירת הסטודנט, וכל סטודנט מלכתחילה הולך לאן שלבו נוטה. הם הולכים מראש למה שהם יותר אוהבים ומה שיותר מתאים להם. ברגע שאנחנו מזהים את טביעת האצבע הייחודית של הסטודנט אנחנו מכוונים אותו לדברים שידברו אליו יותר".

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully