וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירל פאוור אופנתי: הקולקציה הספורטיבית שמשדרת נשיות מתפרצת

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

12.7.2018 / 8:00

שיתוף פעולה ייחודי בין המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה עם חברת נייקי, הוליד קולקציות טרנדיות בהשראת דמויות נשיות יוצאות דופן. המשימה שקיבלו הסטודנטים הייתה ליצור קולקציה מקורית המשקפת את מורשת נייקי החדשנית ואת חזון המחלקה

קולקציה של העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה בשיתוף נייקי, ירדן פרג'יאן. מיכה קיזנר,
הבגדים בעיצובה של ירדן פריג'יאן/מיכה קיזנר

עולם האופנה משקף תהליכים חברתיים, כלכליים והיסטוריים והוא חלק בלתי נפרד מבסיס התרבות שלנו. "הבגדים עושים את האדם" היא אמירה אולי שחוקה, אך יש בה יותר מגרעין של אמת. לכן אנחנו מתלבשים בסגנון מסוים ומתחדשים בבגדים אשר מעבר להיותם מחמיאים ונוחים, הם גם מסמלים משהו עבורנו. עבור מעצבי האופנה מדובר באתגר יומיומי - ליצור את הדבר הבא, להשתמש בבדים וטקסטורות באופן אחר, לתת ביטוי חדש למה שאנחנו לובשים.

השנה האחרונה העמידה במרכז הדיון הציבורי והסדר העולמי את ההעצמה הנשית. נושא חשוב זה עמד בלב שיתוף הפעולה בין קורס אקטיב של המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה לחברת נייקי, מותג עולמי מוביל בתחום בגדי האקטיב והספורט.

בפרויקט לקחו חלק 13 סטודנטים וסטודנטיות, שמשימתם הייתה לעצב קולקציית בגדי ספורט מקורית וחדשנית, עבור ובהשראת דמות נשית יוצאת דופן ובולטת בתרבות, המשקפת באישיותה ופועלה את הרוח והמורשת של נייקי.

"חזון המחלקה דוגל בכך שחדשנות בעיצוב אופנה מגיעה, בין היתר, ממחקר מעמיק של חומרים, צבעוניות, טקסטורות והחיבור ביניהם", מספרת ראש המחלקה לעיצוב אופנה מירב לביא, על שיתוף הפעולה המיוחד. "המטרה שלנו היא לחשוף את הסטודנטים למה שקורה בתעשיית האופנה העולמית עכשיו ולתת להם, כבר במהלך הלימודים, ניסיון מעשי, שירגישו איך עובדים מעצבים בעולם ומה הם עושים".

הפרויקט הושק בספטמבר 2017, במתכונת של תחרות נושאת פרסים בין הסטודנטים ולאחר חודשים של עבודה מאומצת, הוצגו הקולקציות המרשימות בפני נציגי נייקי ישראל: שחר הירש מנכ"ל ,עינת ישראלי סמנכ"ל שיווק, הילה רוזנבלוט מנהלת הפרויקט, אשר ליוו את הפרויקט לכל אורכו, ובחרו את הקולקציות הזוכות. כחלק חשוב נוסף בשיתוף הפעולה, מלבד הפרסים, מאפשרת נייקי לסטודנטים להציע מועמדות לסטאז' בחברה.

מקום ראשון: ירדן פרג'יאן

קולקציית עיצוב של המרכז האקדמי ויצו חיפה עם נייקי, ירדן פרג'יאן.
השראה מפרידה קאלו. מתוך הקולקציה של ירדן פרג'יאן

הדמות הנשית שבחרתי כהשראה לדגם שלי היא פרידה קאלו, אשר נודעה כאמנית עצמאית ובעלת עמדות חברתיות שלא פחדה לבטא אותן. החלטתי לתת דגש על הפונקציונליות של הבגד על מנת לאפשר נוחות במצבים שונים. בהמשך ללמידה על בגדי האקטיב בכלל ואלו של נייקי בפרט שילבתי בדגם בדי ניילון, רשת וגומי שעליו הדפסתי דפוס תואם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מקום שני: יהודית פלג

קולקציה של העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה בשיתוף נייקי, יהודית פלג. מיכה קיזנר,
מתוך הקולקציה של יהודית פלג/מיכה קיזנר

מקום שלישי: בת-אל מזרחי

קולקציית העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה ונייקי - בת-אל מזרחי. מיכה קיזנר,
פריטים בעיצובה של בת-אל מזרחי/מיכה קיזנר

אדר סרור

קולקציית העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה ונייקי - אדר סרור. מיכה קיזנר,
הפריטים בעיצובה של אדר סרור/מיכה קיזנר

בפרויקט ניסיתי להאיר נקודת מבט שונה על ליידי גאגא, המוכרת כיוצרת פרובוקטיבית. בסרט דוקומנטרי חושפני על חייה גילתה שחלתה במחלת שרירים, שגרמה לה להאט את הקצב והיא זקוקה לפעילות ספורטיבית משקמת כמו יוגה ופילטיס. נושא ההשראה שלי מגיע מעולם הטבע שמאוד מחובר לטרנדים של אקטיב 2018. בחרתי בצדפות ובאלמוגים, שרובנו מתייחסים אליהם כאל דוממים בגלל השכבה שעוטפת אותם, כשלמעשה בפנים נמצאים איברים פנימיים חיים- בדיוק כמו ליידי גאגא שמצטיירת בעניינו כפרסונה, אך יש בה כמובן הרבה מעבר וצדדים פגיעים.

סתיו פרגי'אן

קולקציית העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה ונייקי - סתיו פרגי'אן. מיכה קיזנר,
פריטים בעיצובה של סתיו פרגי'אן/מיכה קיזנר

הדמות הנשית שהיוותה השראה לדגם היא הזמרת שר, אלילית פופ ואייקון אופנה, אשר נחשבת לדמות מפתח בעולם הבידור של שנות השבעים. הטרנד שלי עוסק בפונקציונליות הבגד בשילוב נוחות, חדשנות ואופנתיות. התנסיתי בשילוב בדי ניילון ולייקרה עליהם רקמתי את הלוגו של נייקי.

סיהאם עטאללה

קולקציית העצמה נשית של המרכז האקדמי ויצו חיפה ונייקי - סיהאם עטאללה. מיכה קיזנר,
פריטים בעיצובה של סיהאם עטאללה/מיכה קיזנר

הפרויקט שלי עסק בנושא ההזיות, בהשראת דוגמנית העל והשחקנית הבריטית נעמי קמפבל, שעברה חמש שנים קשות והייתה מכורה לאלכוהול וסמים. בפרויקט התנסיתי בהדבקת בד רשת מעל בד מודפס אלסטי. את אפקט השקיפות והנידוף השגתי על ידי גריעה של הבד המודבק באזורים מסוימים בדגם. החלק העליון הוא מעיל כיווצים בהשראת הטרנד.

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully