וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת גוגל: הצלם הישראלי שמיפה את המוזיאונים החשובים בעולם

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

23.7.2018 / 8:05

ספר שהתגלגל לידיו של ינון כלפון, סטודנט לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה, פתח לו כיוון לא צפוי שבסופו מצא את עצמו משלב בין תמונות של מקומות בעולם לבין אינדקס חיפוש אמנותי שיצר. צפו

צילום מסך

לפעמים כל מה שצריך כדי לחקור את העולם ולהגיע למקומות חדשים הוא מצלמה אחת. כמובן שסקרנות היא חלק בלתי נפרד מהמסע, ומסתבר שאת חלקה הגדול של הדרך אפשר לעשות מהסטודיו. ינון כלפון, סטודנט שנה שלישית במחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה, קיבל לידיו ספר המרכז את כל תולדות האמנות המודרנית, ואחרי שהעמיק בו צץ לו רעיון שפתח לו כיוון חדש של עשייה.

"חקרתי איפה נמצאים המוזיאונים שבספר, מה יש בהם, ורציתי להפוך את עצמי ל'צליין' שהשאיפה שלו היא לבקר בכל המקומות האלה. פתחתי מפות של גוגל, עקבתי אחרי איך שהאיש של גוגל מצלם, עשיתי תיקיות לפי מוזיאונים וארצות, הלבשתי את הצילומים בתוכנת תלת-ממד ובניתי 'מערכת כוכבים' שמכילה את המוזיאונים החשובים ביותר".

אנחנו חיים כיום בעולם ויזואלי מתמיד. מהאינסטגרם בסמארטפון ועד לשלטי הפרסומת העצומים באיילון, התמונות יוצרות לנו את הסביבה. התרבות האנושית, מצולמת, מוקרנת ומשודרת באינטרנט ובטלוויזיה, בגלריות ובמוזיאונים, בצורה מסחרית או כמעשה אמנות. עולם המדיה מדבר ומבנה את התרבות והאמנות. צילום הוא הנקודה הראשית של עולם המדיה הוויזואלית טכנולוגית. המחלקה לצילום של המרכז האקדמי ויצו חיפה מלמדת את הסטודנטים עולם שלם שמתנקז לעדשה אחת, עין אחת ולחיצה בעיתוי המדויק ביותר.

"קיבלתי מויצו חיפה כלים להתבוננות והסתכלות, לצלם זו אולי היכולת הכי חשובה שיכולה להיות לו - איך אתה מתבונן על הדברים", מוסיף כלפון. המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה נותנת ללומדים בה מנעד אפשרויות עיסוק רחב ביותר, החל בשדה התרבות והאמנות שהוא למעשה התשתית של כל פעולה במרחב וכלה בעולמות מסחריים משמעותיים: צילום, וידאו ארט, אינסטליישן, רישום, כתיבה, קולנוע, אנימציה, צילום אופנה, צילום מסעות, צילום מזון, צילום סטודיו, תלת-ממד וטכנולוגיות מחשב מתקדמות, צילום וידאו, עריכת וידאו ובימוי ועוד.

70 שנים, 10 תצלומים: ישראל 2018 שאינכם רגילים לראות

הסטודנט שיצר תכנית אלטרנטיבית לבנייה מחדש של כיכר המדינה

גירל פאוור אופנתי: הקולקציה הספורטיבית שמשדרת נשיות מתפרצת

סטייל שלא הכרתם: קבלו הצצה לאופנה של העתיד

הילדות של כולנו: הפרויקט הייחודי שמחבר בין ישראל לפולין

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה, בשיתוף המרכז האקדמי ויצו חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully